Nakon uspješne realizacije prve faze projekta XANTEA 2502 – izrade VR aplikacije koja na jedinstven način digitalno prenosi umjetnički svijet renomiranog umjetnika Rikarda Druškića, projekat je ušao u svoju drugu ključnu fazu.
Ministarstvo kulture i sporta KS prepoznalo je značaj projekta u razvoju nove kulturne infrastrukture i unapređenju međunarodne kulturne vidljivosti Sarajeva i Bosne i Hercegovine.
U fokusu ove faze bilo je postavljanje multimedijalne, mobilne i modularne instalacije nazvane XANTEA kocka. Ova inovativna instalacija predstavlja interaktivni multimedijalni prostor koji kombinuje tehnologije virtuelne stvarnosti (VR), LED ekrane, prostorni zvuk i dinamične svjetlosne efekte, pružajući posjetiocima priliku da zakorače u višesenzorni svijet savremene umjetnosti.
Povodom nastavka realizacije projekta, ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo Kenan Magoda susreo se s umjetnikom Rikardom Druškićem i tom prilikom izrazio punu podršku njegovom radu i doprinosu razvoju savremene umjetnosti i kulturne inovacije.
Ministar je istakao važnost ovakvih projekata za pozicioniranje Sarajeva kao otvorenog i progresivnog kulturnog centra u regionu.
"Na ovaj način Ministarstvo kulture i sporta KS pruža do sada najveću podršku mladim individualcima, za koje smo prepoznali da imaju potencijal predstaviti naš grad na svjetskoj sceni i biti naši najbolji ambasadori", rekao je ministar Magoda.
Instalacija je postavljena na jednoj od centralnih, frekventnih lokacija u Sarajevu, s ciljem povećanja dostupnosti i atraktivnosti savremene umjetnosti za širu javnost, a posebno za mlade koji su prirodno povezani s digitalnim tehnologijama. Zahvaljujući svom modularnom dizajnu, XANTEA kocka će moći gostovati i u drugim gradovima širom Bosne i Hercegovine, čime se dodatno širi pristup inovativnim kulturnim sadržajima.
Cilj projekta je i pozicionirati Sarajevo kao regionalni centar savremene i eksperimentalne umjetnosti, kroz sinergiju umjetnosti i naprednih tehnologija, prateći evropske i globalne trendove u oblasti kulturne produkcije.