Kantonalni ministar danas bez službenih automobila

01.04.2015

Bez automobilaZa neke od novoizabranih ministara u Vladi Kantona Sarajevo ovo nije običan dan. Za njih je danas Dan bez automobila, što znači da su se u kišno prvoaprilsko jutro morali do posla uputiti na način - snađi se...

Za neke od novoizabranih ministara u Vladi Kantona Sarajevo ovo nije običan dan. Za njih je danas Dan bez automobila, što znači da su se u kišno prvoaprilsko jutro morali do posla uputiti na način - snađi se. Naime, na nedavno održanoj Prvoj sjednici nove Vlade Kantona Sarajevo, odlučeno je da se svaki prvi dan u mjesecu za ministre bude Dan bez automobila. Prva prilika da pokažu da se ozbiljno drže dogovora, pružila im se danas, 1. aprila.

Neki od ministara došli su pješice, dok su drugi podijelili prijevozno sredstvo s ukućanima, odnosno koristili taksi.
Na ovaj način, kako je saopćeno iz Vlade Kantona, želi se doprinijeti uštedama u budžetu, kao i očuvanju i zaštiti okoliša. Iz Vlade KS-a pozvali su i ostala poduzeća, ustanove i organizacije, osim policije, hitne pomoći i inspekcija da se pridruže ovoj akciji.

Uz privatna ložišta, preko 150 000 registovanih automobila, pogotovo onih starijih od 20 godina, u Kantonu Sarajevo označeni su kao glavi uzročnici prekomjernog zagađenja u našem gradu. Koncentracija opasnih materija znala je biti je daleko iznad dozvoljene. Ove godine u Sarajevu je koncentracija sumpor dioksida u zraku nerijetko iznosila do 600 miligrama, a granične vrijednosti su 100 do 150 miligrama.

"Mi smo jednoglasno podržali ovakvu ideju, ona ima svoje višostruko značenje. Osim poruke o brizi za životnu sredinu, tu je sasvim sigurno ušteda u troškovima goriva. Složit ćemo se svi da je ovo jedan mali korak u tom pravcu, ali i sve veće stvari moraju početi nekim prvim, manjim korakom", poručio je ministar za komunlane poslove u Vladi Kantona Sarajevo Senad Hasanspahić, koji je jutros na posao iz Vogošće došao sa suprugom njenim vozilom.
Tek prvi korak

Uz čestitke članovima vlade za ovaj, prvi potez, izražavamo nadu da se na ovome neće stati. Krajnji cilj, prema našem mišljenju, trebao bi biti ukidanje povlastica službenog prijevoza za sve članove Vlade, osim u, isključivo, službene svrhe.

Uštede koje bi se na taj način ostvarile mogle bi se iskoristiti za unapređenje kvaliteta i nivoa gradskog prijevoza.

Navedimo, recimo, primjer Velike Britanije. U toj zemlji, povlasticu službenog prijevoza imaju samo kraljica, premijer i ministri na državnom nivou, dok se svi ostali državni službenici, parlamentarci, savjetnici, načelnici itd... voze gradskim prijevozom. Bez automobila